Úspěch Citroën DS i expanze značky

Pohodlná auta od Citroënu nikdy nepatřila k nejprodávanějším na světě a ani letos rekord netrhnou. Za prvních šest měsíců letošního roku našli Francouzi svým strojům 769 tisíc volných garáží. Je to jen o 0,8 procenta víc než vloni, ale celých sedm procent ze všech prodaných Citroënů byly dražší modely DS3 a DS4, na nichž má automobilka relativně vysoké marže.

Plná třetina prodaných citroënů pochopitelně vyšla ze spodních pater segmentů B a C. Nejprodávanějším modelem je C3, které si od ledna do června pořídilo 121 tisíc zákazníků. Větší Citroën C4 oslovil 71 tisíc řidičů. C3 Picasso s 57 tisíci není daleko vzadu a navíc dohání - připsalo si letos 29 procent. Větší modely v čele s C5 zůstávají populární zejména ve Francii a v Číně.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Zbytek roku se dál ponese ve znamení písmen DS a hybridů, Citroën představí mimo jiné model DS5 s pohonným ústrojím Hybrid4. Bude také přibývat modelů se systémem stop-start a řadou dalších chytrých řešení, šestnáctistovka e-HDi se pomalu šíří pod kapoty všech vozů koncernu PSA, naposledy obsadila crossovery Peugeot 3008 a 5008.

Citroënu se osvědčily i elektromobily, přirozeně spíš jako nástroj marketingu. Od zahájení prodeje se našlo už 2500 zákazníků, ochotných zaplatit velké peníze za malý kousek budoucnosti. C-Zero s Berlingem First zajistily značce titul lídra domácího trhu s elektromobily. Nové trhy získávají pro Citroën na důležitosti, letos putovala přes oceán nebo do Ruska téměř třetina všech prodaných vozů Citroën.