Peugeot a Citroën plánuje propustit do dvou let 8 tisíc lidí

Je tu velmi špatná zpráva pro zaměstnance automobilky PSA Peugeot Citroën působící v České republice. V plánu je totiž propuštění až osmi tisíc pracovníku během dvou let. Společnost k tomu přivedlo ztrátové hospodaření. Plošné propouštění by se mělo dotknout nejvíce Francie. Zde totiž automobilka uzavře v roce 2014 jednu z továren.

Firma avizovala, že za první pololetí vykáže čistou ztrátu a v hlavní divizi výroby automobilů bude mít provozní ztrátu kolem 700 milionů eur (asi 17,8 miliardy korun). Management navíc očekává, že provozní cash flow zůstane až do konce roku 2014 negativní.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Gegnerální ředitel Philippe Varin si je plně vědom vážností situace. Ovšem vzhledem k hloubce a délce trvání krize, která ovlivňuje byznys společnosti v Evropě, je projekt reorganizace naprosto nezbytný. Výroba se zkrátka musí přizpůsobit očekávaným trendům na trhu.

Továrna v Aulnay u Paříže, která má skončit, zaměstnává více než tři tisíce lidí. Dalších asi 1 400 zaměstnanců musí odejít z továrny v Rennes na západě Francie. Kolem 3 600 lidí bude propuštěno v dalších továrnách. V Česku působí společnost TPCA, která je společným podnikem japonské Toyoty a koncernu Peugeot Citroën. O její malá auta byl zájem i v době finanční krize, na začátku letošního roku ale bylo zřejmé, že dluhové potíže Evropy zasáhnou citelněji i kolínskou automobilku.

Výroba TPCA klesla už v roce 2011 proti předchozímu roku o 8,5 procenta a  letos firma čeká ještě hlubší propad. V červnu uvedla, že kvůli slabší poptávce bude muset také snížit počet zaměstnanců. Podnik na konci května zaměstnával asi 2 800 lidí.