Okouzlující Citroën C5

Citroën C5 patří mezi auta, která si hned zamilujete. I přes několik nedostatků jde o velmi povedený vůz. Pokud patříte mezi vyznavače značky Citroën, tento model je přesně pro vás.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Citroën C5 je v současné době nejlepším modelem v nabídce francouzské značky.

Nutno říct, že stáří už je na některých detailech znát. Například auto má za osm set tisíc klíček, který za pár měsíců přestane držet čepel, volant se záplavou tlačítek a kovovými úchyty apod.

Dalším nedostatek vidíme u odkládacích prostor. Je jich málo a jsou téměř nepoužitelné...

Na pohled i první dotek je interiér postavený z hezkých a dobře zpracovaných materiálů, ale i tady se ukrývají drobné chyby.

C5 stále patří, subjektivně hlavně v kombíkovém provedení, mezi nejkrásnější auta své kategorie. Je šarmantní, okouzlující zvenku i zevnitř. Tento model navíc jezdí již šestou sezonu.

Za volantem máte pocit mnohem mohutnějšího auta, které je do všech stran obrovské. C5 zabírá na silnici mnohem víc místa, než vám zvenčí připadá. Teprve uvnitř pochopíte, jak je to auto velké. Ovšem uvnitř zas tolik místa není. Vpředu se místem neplýtvá, ale spousta je ho ale vzadu, hlavně v podélném směru.

Jízda ukáže zase jinou tvář C5. Je to pohodář, který hledá pohodového řidiče. Má své limity. I když zvolíte sportovní mód, který by měl podvozek přitvrdit, stále je to houpavá jízda. Jízda v přímce je přitom neopakovatelně ladná a klidná. Podvozek drží na silnici a vy na něm v kabině plujete na koberci.

Pokud chcete vozem jezdit ve větších městech a otravuje vás neustálé drncání z rozbitých silnic, nic lepšího než C5 na hydropodvozku těžko najdete.

Pod kapotu C5 se ukrývá dvoulitrový turbodiesel. Motor má síly dost a plynulý projev. Na turbodiesel má nezvyklou gradaci výkonu. Kolem čtyř a půl tisíce otáček dost řve, ale stále s ním auto zrychluje. Na turbodiesel má jeden podstatný neduh: není moc úsporný. Důvod je jednoduchý, pokud je vůz naložený, váží kolem 1 800 kg.