Další kombík se tváří jako auto do terénu. CrossTourer od Citroënu stojí od 699 900 Kč

Úspěch vozů kategorie SUV a dalších kříženců vypadajících jako terénní auta inspiruje i klasické modely. Nejnověji této módě podlehl velký kombík Citroën C5 Tourer.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Na rodíl od většiny konkurentů nemůže C5 CrossTourer nabídnout pohon všech kol, na nezpevněných cestách tak odolnost proti běžné verzi zvyšují rozšířené a plasty lemované blatníky nebo ochranné kryty předního a zadního nárazníku v hliníkovém provedení. Díky hydropneumatickému pérování se také zlepšuje světlá výška auta, ale pouze do rychlosti 70 km/h.

Citroën C5 CrossTourer vychází z nejvyšší výbavové verze C5 Tourer pojmenované Exclusive a za terénní nalíčení si účtuje dvacet tisíc. Nejnižší cena tak začíná na 699 900 korunách v kombinaci s naftovým motorem 2.0 HDI/120 kW. Mezi podobnými automobily jde o jednu z nejnižších částek.

Bohatá standardní výbava zahrnuje kromě už zmíněného hydropneumatického pérování s možností nastavení tuhosti tlumičů také například xenonové samonatáčecí světlomety, osmnáctipalcová litá kola nebo částečně kožené čalounění.

Největšími soupeři pro C5 CrossTourer budou právě zmíněný Opel Insignia Country Tourer nebo Škoda Superb Combi s paketem Outdoor (připlácí se za něj 44 900 korun) a to ve verzích s pohonem přední nápravy. Kombíky střední třídy křížené s SUV disponující výhradně pohonem všech kol jako Subaru Outback nebo VW Passat Alltrack už za přímou konkurenci C5 CrossTourer považovat nelze.

Základní verze Citroënu C5 Tourer pojmenovaná Business stojí ve spojení s turbodieselem 1.6 HDI 484 900 Kč a je i nadále nejlevnějším kombíkem střední třídy v Česku.

Zatímco ceny Citroënu C5 se od 1. dubna nemění, většina ostatních modelů značky mírně zdražila v rozmezí od pěti po patnáct tisíc. Neplatí to ale zdaleka o všech verzích. Například kompaktní sedan C-Elysée v druhé výbavě Tendance zlevnil s benzinovou šestnáctistovkou o patnáct tisíc, a s naftovou dokonce o dvacet tisíc. U některých aut se také zvýšil bonus za poskytnutí ojetiny na protiúčet, nebo dostala výhodné pakety výbavy s označením Technopaket za korunu.