Čemu dáte přednost? Modelu Citroën C2 nebo C3

Automobilka Citroën se snažila zaujmout ženy modelem C3, muže naopak vozem C2. Citroën však velkou úspěšnost s C3 nezaznamenala. Naopak C2 se majitelé nechtějí zbavovat. Pokud máte zájem o tento vůz, lehké shánění to nebude.

V minulé generaci malých citroënů, tedy C2/C3, si francouzská značka poprvé vyzkoušela politiku již dříve uplatňovanou třeba italským Fiatem. Dnes jde v tomto Citroën ještě dále. Ke standardní modelové řadě nabízí její paralelu v podobě  prémiovějších modelů řady DS.

C2 u nás nebyla nikdy nějak opěvována. Jedním z hlavních důvodů byla skromná užitná hodnota pasující vůz do role buď městského přibližovadla, a nebo v případě rychlých variant VTR/VTS hrála úlohu zábavného hatchbacku.

Vůz má plno výhod - skvělá ovladatelnost, přesné a lehké řízení, nevyvolává iluzi vozu pro holky, posuvná zadní sedadla, tuhá karoserie, manévrovatelnost, zajímavé rychlé verze VTR/VTS

Nevýhod je však bohužel více - verze VTR jen s robotem Sensodrive, VTS tady skoro neseženete, je pouze pro čtyři, nerovná plocha kufru po sklopení opěradel, vrtošivá elektronika, průměrná odolnost podvozku, drahý servis (1.4 HDi)

Po mechanické stránce sice C2 sdílí řadu komponentů s C3, třeba palubní deska je až na přístrojový štít stejná, avšak tím veškerá podobnost končí. Aby výrobce podpořil její agresivnější styling, poskytl jí do vínku zcela odlišné ladění, zejména podvozku. C2 dodnes nabízí skvělou ovladatelnost, a to i v případě základních verzí.

Po mechanické stránce je odolnost C2 tak nanejvýš průměrná. Třeba příčná ramena přední nápravy vykazují vůle v uložení či čepu klidně už po ujetí 50 000 km. Sportovní verze C2 jsou jiným šálkem kávy. Právě s nimi získáte skvělou ovladatelnost a radost z jízdy.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Brzdy málo vzdorují opotřebení, a to i přes to, že C2 rozhodně není nijak hmotným vozem. Verze s nejslabší 1.1 využívá vpředu ještě plné (tedy nechlazené) kotouče. C2 v závislosti na verzi používá dva odlišné brzdové systémy. Ty pro běžné verze dodává Lucas, pro rychlé VTR/VTS pak Bosch.

Největší slabina C2 se pojí s rychlou verzí VTR. V jejím případě byla vitální zážehová 1.6 16V TU5J4 naladěná na 80 kW standardně, bez možnosti volby, spojená s robotizovanou pětistupňovou převodovkou Sensodrive. Ta nejenže řadí trestuhodně pomalu, nýbrž i pouhé manévrování s vozem v úzkých prostorách se ukazuje jako velice obtížné.

Představili jsme vám nejzákladnější pozitiva a negativa modelů Citroën C2 a C3. Nyní je jen na vás, jakému dáte přednost.